Varje vecka får AppRapportens prenumeranter ta del av matnyttiga guider, nyheter, statistik och analyser som hjälper den mobila affärsutvecklaren att fatta rätt beslut. Marknaden för mobilapplikationer växer i en rasande fart och förändras hela tiden. Nu räcker det inte längre med att bara ha en bra app-idé, du måste se till att sälja den på rätt sätt också, annars drunknar den i konkurrensen.

Tanken är att AppRapporten ska ge det stöd som behövs för att fatta rätt beslut och bli mer lönsam i App Store och andra mobila försäljningskanaler.

Artiklarna i nyhetsbrevet svarar på frågor som:

  • Vilket område är hett just nu?
  • Ska jag ha en gratisversion av min app?
  • Hur får jag folk att hitta min app?
  • Hur ser jag till hålla igång försäljningen?
  • Vad innebär den senaste avtalsförändringen?
  • Vilka affärsmöjligheter finns i den senaste uppdateringen?
  • Vad det senaste som har hänt i app-branschen?

Appmarknaden har vuxit otroligt mycket sen Apple först lanserade App Store, och det krävs betydligt mycket mer för att slå sig fram i konkurrensen nu. Med AppRapporten hoppas vi kunna ge konkreta tips som leder till faktiska försäljningsökningar, säger Carl Grape, redaktör för AppRapporten.

AppRapporten skickas ut i form av ett digitalt nyhetsbrev till helårsprenumeranter, 40 gånger per år. Just nu kan man pröva på tre nummer helt gratis genom att anmäla sig på idg.se/apprapporten

För mer information, kontakta:
Carl Grape, redaktör
08-453 62 42
carl.grape@idg.se