Cirka 1200 personer förväntas delta på Webbdagarna under torsdagen och fredagen och skapar därmed en dynamisk och efterfrågad mötesplats för den svenska webbens skarpaste hjärnor.

- Det har varit ett ordentligt drag på biljettförsäljningen i år. Vi har väldigt många deltagare som återkommer år efter år samtidigt som vi hela tiden når nya, vilket visar att Webbdagarna har blivit en oumbärlig plattform för nätverkande, inspiration och kunskapsspridning för alla som arbetar med digitala kanaler, säger John Sundström, marknadsansvarig på Internetworld som står bakom Webbdagarna.

Talarlistan innehåller i år 75 framstående webbprofiler. Bland dem finns amerikanen Jeff Jarvis, bloggare, författare och föreläsare, Joakim Jardenberg, visionär och vd på Mindpark, Johan Ronnestam, en av landets mest inflytelserika digitala konsulter och Darja Isaksson, vd på inUse. Dessutom står Sarah Wittbom från Nordic eCommerce Knowledge på scenen samt LinkedIns europeiska marknadschef Joshua Graff.

Årets huvudtema är Gör Skillnad. Förutom att behandla heta ämnen som Internet of Things, Big Data, Mobilt och Facebook kommer flera programpunkter att ha ett bredare perspektiv och ta upp hur man gör bra saker på och med hjälp av Internet.

- Med huvudtemat vill vi visa på hur webben påverkar och gör skillnad i så otroligt många sammanhang. Dessutom vill vi lyfta fram de trender, visioner, företag och inte minst personer som just nu gör störst skillnad i arbetet med att driva affärsutvecklingen på webben framåt. Vi tror att detta kommer att skapa en mycket intressant mix som gör att våra deltagare får med sig både inspiration och konkret kunskap hem, säger Magnus Höij, chefredaktör på Internetworld och moderator under Webbdagarna.

Delar av programmet livestreamas på www.internetworld.se under eventets båda dagar.

Webbdagarna arrangeras i år i partnerskap med ett 30-tal företag. Vänligen besök www.webbdagarna.se för mer information.

Fakta

Webbdagarna grundades 2005 av affärsmagasinet Internetworld och är i dag Sveriges ledande event och mötesplats för alla som arbetar med digitala kanaler. Under 2012 arrangeras Webbdagarna i Stockholm, Luleå, Göteborg, Malmö och Växjö – med helt unika program och talare i varje stad.

Internetworld ges ut av IDG som är Sveriges och världens största mediehus inom it, teknik och affärer. IDG i Sverige driver ett 25-tal varumärken, bland annat den ledande it-portalen IDG.se, Computer Sweden, TechWorld, PC för Alla, M3, Biotech Sweden, Miljöaktuellt och it-industrins branschsajt it.24. Dessutom är vi dominerande inom rekrytering av it-personal.