Många marknadsförare har utmaningar i att mäta resultat av sin marknadsföring, hitta nya kunder och generera leads, och dessutom kostnadseffektivt.

Inbound marketing handlar om att med hjälp av intressant, relevant och ofta oberoende innehåll locka presumtiva kunder att komma till dina egna digitala och sociala kanaler, till skillnad från så kallad outbound marketing som ofta definieras som att på olika sätt köpa sig plats för marknadsföring i externa kanaler för att på så sätt locka presumtiva kunder att lyssna på dina budskap.

Nu erbjuder IDG Content & Marketing Services konsulttjänster och kommunikationslösningar inom Inbound Marketing. För att lyckas med Inbound Marketing behövs bra innehåll och ett Marketing Automation-system. IDG kan hjälpa er med hela processen.

IDG samarbetar med marketing automation-företaget Leadsius där Leadsius system för marketing automation är en nyckelkomponent. Med hjälp av ett marketing automation-system får marknadsförare dels ett verktyg att hantera och publicera innehåll, och utifrån detta generera leads. Dessutom går det enkelt att skapa olika program, kampanjer och flöden för att framgångsrikt driva en konversation med presumtiva och befintliga kunder. Tillsammans med relevant innehåll ger detta mätbara och konkreta resultat.

Ladda ner vår kostnadsfria guide till Inbound Marketing: http://content.idg.se/guide-till-inbound-marketing/

Kontakta oss så berättar vi mer
Britta Liljegren
0707-711 811
britta.liljegren@idg.se